Toelichting bij de intakebrief

Lees hier belangrijke informatie over jouw intakegesprek en de behandeling.

Hoe bereid je je voor op jouw intakegesprek?

Informatie over behandeltraject

Bekijk informatie over de locatie waar je in behandeling bent

Gedragsregels en huisregels

Tarieven en voorwaarden | Kosten en vegoedingen

Met een verwijzing van je huisarts wordt jouw behandeling bij Brijder (deels) vergoed vanuit de basisverzekering.

Meer informatie hierover lees je op de website van Parnassia Groep.  

Wil je zeker weten op welke vergoedingen je recht hebt, neem dan contact op met je zorgverzekering of bekijk je polisvoorwaarden.

Kan ik mijn afspraak kosteloos afzeggen?  

Het kan gebeuren dat je verhinderd bent voor een afspraak. Wij vragen je om jouw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen of te wijzigen. In dit geval is het annuleren van een afspraak kosteloos. Afspraken afzeggen kan telefonisch, aan de balie van de betreffende vestiging of (op de meeste locaties) via de e-mail.

Telefoonnummers en e-mailadressen voor het afzeggen van jouw afspraak, vind je op de pagina van de locatie waar je in behandeling bent. Een afspraak wijzigen? Dit kan alleen telefonisch of aan de balie. 

Privacy en kwaliteitsstatuut en leveringsvoorwaarden

Wat mag je van ons verwachten en wat verwachten wij van jou bij het aangaan van een behandelovereenkomst? Bijvoorbeeld op het gebied van informatie, dossier, privacy en kwaliteit van zorg.

In onze folder 'Je bent verwezen naar een van onze onderdelen' worden kort de belangrijkste onderwerpen besproken als je bij ons behandeld wordt. Uitgebreidere informatie vind je hieronder. 

Informatie cliëntenraad en klachtenregeling

De cliëntenraad behartigt de belangen van alle cliënten van Brijder. Onze leden hebben allemaal een directe persoonlijke ervaring met de zorg die Brijder biedt, als cliënt of als naaste.

Wij doen dit werk met veel enthousiasme en op vrijwillige basis omdat we graag een bijdrage leveren aan het verbeteren van de zorg.

Informatie voor familie en naasten

Wij begrijpen dat verslaving niet alleen de persoon zelf raakt, maar ook de directe omgeving.

Als familielid of naaste kun je de impact van verslavingsproblemen persoonlijk ervaren. Daarom willen we je graag ondersteunen en informeren over ons aanbod en de hulp die beschikbaar is voor familie en naasten. 

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je vragen hebt of persoonlijk advies en begeleiding nodig hebt. We zijn er voor jou en je dierbaren, en we zijn vastbesloten om je te helpen op je reis naar herstel en veerkracht. 

Levensbeschouwing en ethische vragen

Een alinea is een op zichzelf staande eenheid van een schriftelijk betoog over een bepaald punt of idee. Alineas zijn meestal een verwacht onderdeel van formeel schrijven, gebruikt om langer proza te ordenen.

Wat moet ik doen bij een noodsituatie?

Ben je in (levens)gevaar? Bel dan direct 112. Geen levensbedreigende situatie? Bel met jouw huisarts of huisartsenpost.

Ben je al cliënt bij ons?

Tijdens kantooruren neem je contact op met jouw behandelaar. Het telefoonnummer staat op je uitnodiging of afsprakenkaartje. Buiten kantoortijden, na 17.00 uur en in het weekend, bel je met 088 357 13 57.

Je kunt ook bij 113 zelfmoord preventie terecht voor een crisis-chat of crisis-telefoon via 0800 0113.